Itch.io 부터 에픽게임즈 스토어까지, 인디게임을 출시하기 좋은 5개의 장소들을 알려드립니다.

Continuing with our series of resources for indie devs, single developers, and small teams, we took a look at the landscape of small and self-publishing platforms. We came up with a list of five of the best places to publish your indie game, from tried and true DIY resources like Itch.io to established powerhouses like Humble Bundle and the Epic Games store.

인디 개발자, 1인 개발자, 소규모 개발팀을 위한 자료 시리즈를 진행하면서, 우리는 작고 혼자 출시할 수 있는 플랫폼의 풍경을 살펴보았습니다. Itch.io 과 같은 진정한 DIY 리소스부터 험블 번들이나 에픽 게임즈 스토어와 같은 기존의 강력한 기업에 이르기까지, 우리는 당신의 인디게임을 출시하기 가장 좋은 다섯개의 플랫폼 리스트를 생각해냈습니다. 

Table of contents:

  • Itch.io
  • 에픽게임즈 스토어
  • 험블 번들
  • 게임졸트
  • GOG (지오지닷컴)

Itch.io

Tried and tested, Itch.io is one of the best platforms for self-publishing independent games, including tabletop and browser games (as well as other creative work: comics, zines, soundtracks, even game assets). Developers can completely self-publish there and set their own revenue share for paid work (or upload work for free and use the site as a sort of "portfolio" as many hobbyist developers do). The overall platform is friendly and decidedly community centered (Itch.io is the hosting platform of choice for many, many game jams).
인정딱지붙은 Itch.io는 테이블탑 및 브라우저 게임(만화, 잡지, 사운드트랙, 심지어 게임 에셋)을 포함한 1인 개발 독립 게임을 위한 최고의 플랫폼 중 하나입니다. 개발자들은 그곳에서 완전히 자율적으로 게시하고 유료 작업에 대한 수익 점유율을 설정할 수 있습니다. (많은 취미 개발자들이 하는 것처럼 무료로 작업을 업로드하고 사이트를 일종의 "포트폴리오"로 사용할 수도 있습니다.) 플랫폼 전반적으로 친절하고 커뮤니티 중심의 성격이 있습니다. (Itch.io은 게임 잼을 위한 호스팅 플랫폼으로도 많이 이용됩니다.)

It is an ideal place to begin self-publishing work, in the opinion of this humble list writer (I've personally been publishing small games to my own Itch page for nearly a decade), and overall a very well-regarded space for indie, student, hobbyist, and other developers to share their games.
이 보잘것없는 필자(거의 10년 동안 개인적으로 작은 게임들을 본인의 Itch 페이지에 게시해 왔습니다.)의 의견에 따르면, 이곳은 자체 출시 작업을 시작하기에 이상적인 장소이며, 전반적으로 인디, 학생, 취미 활동가 및 다른 개발자들이 게임을 공유할 수 있는 매우 유명한 공간입니다.

Epic Games

The Epic Games Store launched its self-publishing portal this year, so any indie meeting a few basic requirements can set up an account and storefront and publish their games to the store. There is a $100 fee and a list of basic requirements for work published to the store (games need to have age ratings and pass a few quality and content checks, check out the page for all specifics.)
Games submitted to the Epic Games Store do not need to be created in Epic's Unreal Engine, and indies publishing to the storefront get an 88% revenue cut of their sales (12 percent goes to the service). They also have the benefit of being on the store’s 230 million user install base.
에픽 게임즈 스토어는 올해 자체 출시 포털을 시작하여 몇 가지 기본 요구 사항을 충족하는 인디는 계정과 스토어를 설정하고 자신의 게임을 스토어에 게시할 수 있습니다. 100달러의 수수료와 작업에 대한 기본적인 요구 사항 목록이 스토어에 게시되어 있습니다. (게임은 연령 등급이 있어야 하며 몇 가지 품질 및 콘텐츠 검사를 통과해야 합니다. 자세한 내용은 페이지를 참조하시면 됩니다.)

에픽 게임즈 스토어에 제출된 게임은 에픽의 언리얼 엔진에서 생성될 필요가 없으며, 매장에 게시된 인디즈는 매출의 88%를 절감합니다(12%는 서비스에 사용됨). 또한 상점의 2억 3천만 사용자 설치 기반에 있다는 이점도 있습니다.

Humble Bundle

For more established indies looking for a publishing partner, Humble Bundle can be an excellent choice. Humble Games receive funding: full dev cycle support including Q/A and marketing, multiplatform publishing, and the built-in Humble community (including the Humble Store). There is an open submission process for teams to submit their games for consideration, and the revenue split is 75 percent to the developer.
Two of Humble Bundle’s core values as listed on the submission page tout developers’ ability to own their own IP and retain creative control (two major issues for indie publishing contracts: check out attorney Kellan Voyer’s excellent GDC 2023 presentation for more detail and advice.)
출시 파트너를 찾고 있는 더 확고한 인디개발자들에게 험블 번들은 훌륭한 선택이 될 수 있습니다. 험블 게임즈는 Q/A 및 마케팅, 멀티 플랫폼 퍼블리싱, 내장 험블 커뮤니티(험블 스토어 포함)를 포함한 전체 개발 사이클에 대해 지원을 받습니다. 팀들이 고려하기 위해 게임을 제출할 수 있는 공개 제출 프로세스가 있으며, 수익 분할은 개발자에게 75%입니다.

제출 페이지에 나열된 험블 번들의 두 가지 핵심 가치는 개발자가 자신의 IP를 소유하고 창의적인 통제를 유지할 수 있는 능력을 강조합니다. (인디 출판 계약의 두 가지 주요 문제: 더 자세한 정보와 조언은 Kellan Voyer 변호사의 우수한 GDC 2023 프레젠테이션을 참조하십시오)

Do note that a Humble Bundle publishing partnership is not a self-publishing solution, so developers interested will need to engage with the pitching process when they seek Humble Bundle as a partner.

Humble Bundle 퍼블리싱 파트너십은 자체 퍼블리싱 솔루션이 아니므로 관심 있는 개발자가 Humble Bundle을 파트너로 찾을 때 피칭 프로세스에 참여해야 합니다.

Game Jolt

The Game Jolt marketplace offers a number of enticing features for indie devs: including a flexible revenue split (developers set the split themselves, with a maximum of 10 percent to the marketplace), support for early access payment models, and "powerful" analytics. There is also flexibility in the type of content you sell: you can put your games up on the marketplace, as well as sound or visual art assets. "Sell your game, artpack, levels, soundtrack; we've got you covered! You can assign an individual price to each item on your game page or choose the pay-what-you-want model."
게임졸트 마켓플레이스는 유연한 수익 분할(개발자가 시장에 최대 10%까지 분할 설정), 초기 액세스 결제 모델 지원, "강력한" 분석 등 인디 개발자를 위한 다양한 매력적인 기능을 제공합니다. 판매하는 컨텐츠 유형에도 유연성이 있습니다. 사운드 또는 시각적 아트 에셋뿐만 아니라 게임을 시장에 내놓을 수 있습니다. "게임, 아트팩, 레벨, 사운드트랙을 판매하세요. 저희가 보장해 드립니다! 게임 페이지의 각 항목에 개별 가격을 할당하거나 원하는 대로 지불 모델을 선택할 수 있습니다."

GOG

GOG offers a strong community and marketplace to sell indie work, though, like Humble Bundle, the process is more akin to a publishing partnership than an entirely DIY self-publishing platform. Indies looking to jump onto the GOG storefront start with a questionnaire and accepted teams will get set up in the Developer Portal and SDK. GOG boasts a very strong community and a low refund rate for paid games, advertised at just 1.8 percent here. The platform also offers developers a strong personal touch: "We believe in working closely with game developers to ensure their success and providing the necessary tools and support to help their catalog thrive." The page boasts community numbers and frequent sales events, and ends on the marketing services offered to developers: "Last but certainly not least, GOG’s experienced PR and Communication Team is ready to assist you in promoting your game. Our Team will work closely with you to create effective social media pushes and other editorial content in order to help you effectively communicate your game’s unique selling points, generate buzz, and attract attention from players."

GOG는 인디 작품을 판매할 수 있는 강력한 커뮤니티와 시장을 제공하지만, 험블 번들과 마찬가지로 이 과정은 완전히 DIY 자체 출판 플랫폼이라기보다는 출판 파트너십에 더 가깝습니다. GOG 매장에 뛰어들기를 원하는 인디개발자들은 질문지작성을 시작하고 팀이 수락되면, Developer Portal 및 SDK를 설정할 것입니다. GOG는 매우 강력한 커뮤니티와 낮은 유료 게임 환불율을 자랑하며, 여기서는 1.8%에 불과합니다. 이 플랫폼은 또한 개발자들에게 강력한 개인적인 접촉을 제공합니다: "우리는 게임 개발자들과 긴밀히 협력하여 성공을 보장하고 카탈로그가 번창할 수 있도록 필요한 도구와 지원을 제공할 것입니다." 이 페이지는 커뮤니티 번호와 빈번한 판매 이벤트를 제공하며 개발자에게 제공되는 마케팅 서비스까지 있습니다: "마지막으로, GOG의 노련한 홍보 및 커뮤니케이션 팀이 여러분의 게임 홍보를 도울 준비가 되어 있습니다. 우리 팀은 여러분과 긴밀히 협력하여 효과적인 소셜 미디어 푸시 및 기타 편집 컨텐츠를 만들어 여러분이 게임의 고유한 판매 포인트를 효과적으로 전달하고 화제를 불러일으키고 플레이어의 관심을 끌 수 있도록 도울 것입니다."

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